Marka gabinetu kosmetycznego

with Brak komentarzy

Cześć Dziewczyny,

Podzielę się z Wami dziś tematem, który, odkąd go poznałam, nie przestaje mnie intrygować.  Przyznam się, że przyglądam mu się z różnych stron i analizuje napotkane firmy pod jego kątem. Chodzi mi o

Tworzenie marki

Nie mówię tutaj o własnej linii produktów kosmetycznych, ale o tworzeniu spójnej i rozpoznawalnej marki, której przekaz będzie jasny i pociągający dla klientów.
Gdy natykamy się na firmę, której nie znamy, bardzo szybko klasyfikujemy ją i wyrabiamy sobie o niej zdanie na podstawie wielu małych elementów, które widzimy i odczuwamy. Pewne prawidłowości w tych podziałach odkrył Carl Jung i zdefiniował je jako archetypy, czyli uniwersalne, archaiczne wzory i obrazy, które rozpoznajemy w otaczającym nas świecie. Tworzenie swojej marki dobrze jest rozpocząć  właśnie od określenia jej archetypu, czyli tego z czym chcemy się kojarzyć i jak być postrzegane jako salon.
Salon to TY!
Salon to miejsce, które posiada Twoją duszę, Twoje serce i pewnie wiele cech Twojego charakteru. Jeśli zatrudniasz inne osoby, to pewnie macie ze sobą wiele wspólnego. Kiedy już poznacz swój archetyp, nadasz swojej marce właściwy kierunek działania. Archetyp będzie dla Ciebie fundamentem, który podpowie Ci jakich wyborów dokonywać, pokaże, który z mnogości kierunków jest tym właściwym, a resztę pozwoli ze spokojem zamknąć, lub odłożyć na inne czasy. Będzie kompasem, który Cię poprowadzi i przyciągnie klientów, którzy wyznają podobne wartości.
Myślisz sobie: wykonuje zabiegi, oczyszczam, pomagam zachować piękny wygląd…. To nie wszystko. Klientki nie przychodzą przecież do Ciebie tylko po zabieg. Gdyby tak było wybrałyby najbliższy i najtańszy salon (tak też bywa, ale nie tylko tak). Przychodzą po jakąś obietnicę, którą im oferujesz. Zastanów się, co, poza zabiegami i ich ceną sprawia, ze klientki przychodzą właśnie do Ciebie?

 

  • Przychodzą po luksus i chcą żeby ktoś się nimi zajął, nic od nich nie chciał i pozwolił im doświadczyć zanurzenia w spokój?
  • Przychodzą porozmawiać, spotkać się z innymi kobietami, podzielić rozterkami? Wiedzą, ze jesteś empatyczna i zawsze ich wysłuchasz?
  • Przychodzą bo jesteś ekspertką i oprócz zabiegu doradzasz im jak dbać o skórę i o swoje ciało?
  • Może masz u siebie najnowsze zabiegi i wyprzedzasz konkurencję?
  • A może proponujesz tylko bardzo sprawdzone zabiegi i klientka nie czuje się obco widząc co chwilę nowe propozycje?
  • Może jesteś wulkanem energii i zawsze dzieje się u Ciebie coś ciekawego, a klientka chce być w Twojej orbicie?
  • Może widzi, że Twoją misją nie jest odmładzanie tylko piękny wygląd mimo wieku?

 

To tylko kilka przykładów, ale najlepiej poświęć 5 min i odpowiedz na kilka pytań, które zadaje Kamila Chyła i dowiedz się jaki jest archetyp Twojej marki . Test znajdziesz TUTAJ.

Co dalej?

Gdy znasz już swój archetyp możesz zacząć wybierać kolory i zdjęcia bliskie Twojej marce. Ja do tego celu używam Pinterest, gdzie tworzę moodboardy z elementami, które oddają charakter i nastrój marki i jej wnętrza.

 

Jak ma się wnętrze gabinetu do archetypu Twojej marki?

Tu nie ma niczego czarno na białym. Jesteśmy istotami złożonymi i wielowątkowymi, mało kogo da się wtłoczyć w sztywne ramy i przypisać mu z góry styl i kolor. U jednej osoby odwaga i oryginalność będą się przejawiały w stylu boho, u innej w stylu pop-art. Są jednak pewne cechy i palety  barw, które z dużym prawdopodobieństwem wybiorą lub odrzucą osoby z danymi wartościami.
Przykłady:

Link do zdjęcia:

W różowo-zielonym wnętrzu widzę kreatorkę – artystkę, która ma odwagę korzystać z mało oczywistych połączeń.

Link do zdjęcia:

To eleganckie wnętrze z granatem, złotem i kamieniem naturalnym, sprawia, ze myślę o władczyni.

Link do zdjęcia:

Wiedząca! Nie musi mieć wielu gadżetów, jej wiedza robi całą różnicę!

Link do zdjęcia:

Poszukiwaczka, czy pasjonatka, sama się zastanawiam 🙂

Link do zdjęcia:

Industrialne elementy, ciemne ściany, retro dodatki, to musi być Buntowniczka

Link do zdjęcia:

Kumpela, która sprawia, ze czujesz się swojsko i przytulnie, to nie znaczy nudno!
  

Link do zdjęcia:

Idealistka: swojsko i artystycznie w jednym.

Link do zdjęcia:

Wizjonerka: znane połączenia w nowoczesnym wydaniu. A może jednak władczyni?
Ja zrobiłam ten test w grudniu i naprawdę zaczęłam zadawać sobie jeszcze więcej pytań i znajdować odpowiedzi. Mój archetyp to Kreatorka i trochę kumpelka. Wiem, że tworzenie i wymyślanie to moje super moce. Właśnie za to ludzie są gotowi mi płacić. Jak cudownie mieć tego świadomość!
Jaki jest archetyp Twojej marki?
Podziel się w komentarzu!

Kasia